Rejestracja zgonu


Sprawę załatwia

Urząd Stanu Cywilnego Michałowicach

Plac Józefa Piłsudskiego 1, parter, pokój nr 3

32-091 Michałowice

tel. 12 388 50 44


Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)

1. Karta zgonu stwierdzająca zgon wydana przez lekarza.

2. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku cudzoziemca).

3. Dowód osobisty lub paszport osoby zgłaszającej zgon

5. Pełnomocnictwo – w przypadku rejestracji zgonu przez pełnomocnika.


Opłaty

1. Rejestracja zgonu nie podlega opłacie skarbowej.

2. Opłata skarbowa od złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa dla osoby załatwiającej sprawę (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) - 17,00 zł.

3. Wpłat z tego tytułu należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Gminy Michałowice

Konto Gminy Michałowice
Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie
oddział Michałowice nr
10 85 89 00 06 01 80 0000 01 01 00 01


Forma załatwienia

1. Sporządzenie aktu zgonu.

2. Odmowa sporządzenia aktu zgonu.


Termin załatwienia

1. Niezwłocznie.

2. Do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.


Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu

Nie dotyczy.


Tryb odwoławczy

Odmowa sporządzenia aktu następuje w formie decyzji, od której służy odwołanie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.


Informacje dodatkowe dla klienta

1. Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu.

2. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.

3. Odpis skrócony aktu zgonu jest wydawany z urzędu po dokonaniu rejestracji osobie zgłaszającej zgon.

4. Zgłoszenie zgonu zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej.


Pełnomocnictwo do zgłoszenia zgonu.docx